Naleśniki z rabarbarem i syropem klonowym


Składniki na ciasto: (8- 10 naleśników)

- szklanka mąki
- 2- 4 jajka
- 2 szklanki mleka lub wody (ewentualnie wymieszać pół na pół lub częściowo zastąpić gazowaną wodą mineralną, piwem)
- szczypta soli
- łyżka oleju + olej do smażenia
- około 2 łyżek cukru

Składniki na farsz rabarbarowy:

- 0,5 kg rabarbaru
- sok wyciśnięty z jednej pomarańczy
- 10- 15 dkg rabarbaru
- 5-6 łyżek brązowego cukru

do podania syrop klonowy

Przygotowanie:                       

1. Ciasto naleśnikowe rozrobiłam według tego przepisu
2. Rabarbar umyłam, obcięłam końcówki i pokroiłam w kostkę.
3. Z daktyli usunęłam pestki i przekroiłam je na pół.
4.  Na patelni z grubym dnem umieściłam rabarbar, cukier i wyciśnięty sok z cytryny. Całość zagotowałam (3-5 minut), zmniejszyłam ogień, przykryłam i dusiłam kilkanaście minut do miękkości. Kiedy rabarbar zaczął osiągać kształt konfitury, zdjęłam z patelni pokrywkę, dodałam daktyle, zmniejszyłam ogień i gotowałam jeszcze kilka minut do całkowitego odparowania płynu.
5. Usmażone naleśniki smarowałam rabarbarowo- figową konfiturą, zwinęłam i podałam z syropem klonowym.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz