Zupa z porów i ziemniaków

Składniki:

- 700 g porów (waga po oczyszczeniu), pokrojonych w plastry
- 1 duża cebula, obrana i posiekana
- 50 g masła
- 1,3 l bulionu warzywnego albo z kurczaka
- 200 ml białego wina
- 170 g ziemniaków, obranych i pokrojonych w cienkie plastry
- sól morska do smaku
- czarny pieprz do smaku
- 200 g boczku niewędzonego, bez skóry
- posiekany szczypiorek

Przygotowanie:

1. Masło roztopiłam w dużym rondlu, włożyłam pory, cebulę i na średnim ogniu smażyłam około 10 minut, aż warzywa zmiękły. 
2. Wlałam wino i gotowałam do momentu odparowania i powstania konsystencji syropu.
3. Dodałam ziemniaki, mieszałam około minuty i zalałam wrzącym bulionem. Doprawiłam solą, pieprzem i gotowałam na małym ogniu 8 minut. 
4. Na suchej patelni usmażyłam boczek (można go pokroić w kostkę) i smażyłam kilka minut, aż stał się chrupiący i rumiany. Gotowy przełożyłam do miski, odstawiłam na bok.
5. Zupę partiami miksowałam w blenderze i przelewałam do czystego rondla. Doprawiłam do smaku, lekko podgrzałam. Rozlałam do ogrzanych bulionówek, posypałam zarumienionym boczkiem i szczypiorkiem.





Brak komentarzy

Prześlij komentarz