Komosa ryżowa z kurczakiem i warzywami

Składniki:

- 3/4 szklanki komosy ryżowej
- 1/4 łyżeczki soli
- 2 marchewki
- 1 czerwona papryka
- łyżeczka startego imbiru
- ząbek czosnku
- 2 dymki
- łyżka sosu sojowego
- łyżka oliwy
- pierś z kurczaka
- pęczek kolendry
- 3/4 szklanki wody

Przygotowanie:

1. Komosę przesypałam na sito, przepłukałam zimną wodą. Przełożyłam ją do rondelka i zalałam 3/4 szklanki wody. Dodałam 1/4 łyżeczki soli, zagotowałam. Po zagotowaniu zmniejszyłam ogień i gotowałam 15 minut, co jakiś czas mieszając. Ugotowaną komosę przełożyłam do dużej salaterki. Jeśli jest taka potrzeba można doprawić ją jeszcze solą.

2. Warzywa umyłam, marchewkę obrałam ze skóry i starłam ma tarce o dużych oczkach.

3. Dymki i czosnek posiekałam, z papryki wyjęłam gniazda nasienne i pokroiłam ją w paski.

4. Pierś z kurczaka umyłam, osuszyłam i pokroiłam w plasterki.

5. Na patelni rozgrzałam olej, dodałam marchew, którą mieszając smażyłam 3- 5 minut. Dodałam do niej czosnek, starty imbir, dymkę i paprykę. Smażyłam kolejne 3- 4 minuty.

6. Warzywa przełożyłam do komosy, a na patelnię dodałam kurczaka, które smażyłam aż stał się miękki i rumiany.

7. Do komosy i warzyw dodałam usmażone mięso, posiekaną kolendrę i sos sojowy. Wszystko wymieszałam i podałam w miseczkach.






Brak komentarzy

Prześlij komentarz