Prosty chleb pszenny

Składniki :
- 700 g mąki pszennej chlebowej
-2 łyżeczki soli
- 25 g miękkiego masła
- 1 opakowanie suchych drożdży (7 g)
- łyżeczka cukru
- 150 ml ciepłego mleka
- 300 ml ciepłej wody

Przygotowanie:
1. W misce wymieszałam mąkę z solą i masłem. Dodałam drożdże i cukier, połączyłam wszystkie składniki.
2. Dolałam wodę z mlekiem i na oprószonej mąką stolnicy przez około 10 minut wyrabiałam ciasto, aż zrobiło się sprężyste.
3. Miskę z ciastem przykryłam czystą ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce na co najmniej godzinę, aż podwoiło swoją objętość.
4. Kiedy ciasto urosło, uderzyłam je pięścią, przez minutę wyrabiałam i uformowałam z niego bochenek chleba. 
5. Blachę oprószyłam mąką, umieściłam na niej chleb, przykryłam ściereczką i zostawiłam na 30 minut do chwili, aż urosło. 

6. Piekarnik nagrzałam do 230 stopni C. 
7. Chleb nacięłam nożem w kilku miejscach, posypałam mąką i wstawiłam do piekarnika. 
8. Po 10 minutach pieczenia, temperaturę w piekarniku zredukowałam do 200 stopni C i piekłam przez 25 minut. Gotowy chleb studziłam na kratce.

'The big book of bread' Anne Sheasby- przepis


Brak komentarzy

Prześlij komentarz