Tarta z pieczonym rabarbarem

Składniki na farsz:

- 700 g rabarbaru, pokrojonego na 5-cm kawałki

-  180 g cukru

-  szczypta soli


Przygotowanie:

1. W misce wymieszałam rabarbar z cukrem i solą. Odstawiłam na ok. 30 min. 
2. Co jakiś czas mieszałam.
3. Osuszyłam rabarbar ręcznikiem papierowym. 
4. Blachę wyłożyłam pergaminem, rozłożyłam rabarbar. 
5. Całość przykryłam folią aluminiową i piekłam przez 10 min w rozgrzanym do 200 st. C piekarniku. Następnie wyjęłam rabarbar, przekręciłam kawałki na drugą stronę i wstawiłam jeszcze na ok. 15 min. 
6. Po zapieczeniu odstawiłam do ostygnięcia. 

Składniki na kruszonkę

- 40 g płatków owsianych

- 70 g mąki

- 3 łyżki cukru

- 1/2 łyżeczki mielonego imbiru

- szczypta soli

- 120 g masła


Przygotowanie:  

1. Płatki owsiane, cukier, mąkę, mielony imbir, sól i masło wsypałam do miski i rozgniotłam widelcem tak, aby składniki się połączyły i powstały kawałki ciasta o nieregularnych kształtach. Wstawiłam do lodówki. 


Składniki na ciasto:

- 100 g masła

- 190 g mąki

- 100 g brązowego cukru

- 1/2 łyżeczki mielonego imbiru

- szczypta soli


Przygotowanie:

1. Formę wysmarowałam masłem. 
2. Do miski wsypałam mąkę, cukier, imbir, sól. Dodałam masło pokrojone w małą kostkę. Szybko połączyłam składniki rękami. 
3. Ciastem wyłożyłam formę. Nakłułam ciasto widelcem w kilku miejscach i wstawiłam do lodówki na około 30 min. 
4. Piekarnik rozgrzałam do 150 st. C, piekłam ciasto 30-40 min, aż stało się brązowozłote. Upieczony spód ciasta wyjęłam z piekarnika. 
5. Podniosłam temperaturę do 180 st. C. Na ciepłym cieście ułożyłam kawałki rabarbaru w jednej lub dwóch warstwach. 
6. Posypałam kruszonką i piekłam około 35 min na złoto. 

Można Podawać na ciepło, z lodami lub bitą śmietaną. Ewentualnie oprószyć cukrem pudrem.

* na podstawie przepisu Marty Gessler "Wysokie Obcasy" 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz