Ciasto serowo- rabarbarowe

Składniki na ciasto:

- 3 szklanki mąki
- szklanka cukru
- łyżeczka proszku do pieczenia
- łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/3 łyżeczki soli
- 180 g masła
- 2 jajka
- szklanka jogurtu naturalnego

Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzałam do 175 stopni C.
2. Formę posmarowałam masłem. Do miski wsypałam mąkę, cukier, proszek, sodę i sól oraz posiekane masło. Wymieszałam.
3. Roztarłam masło z mąką na drobną kruszonkę.
4. W drugiej misce wymieszałam jajka z jogurtem, dodałam do mąki i delikatnie wymieszałam.
5. 1/3 ciasta wyłożyłam na formę i wyrównałam łyżką.

Składniki na masę serową:

- 0,5 kg sera przynajmniej dwukrotnie zmielonego
- 0,5 szklanki cukru
- opakowanie budyniu waniliowego
- 200 g śmietany kremówki 30% albo 360%

Przygotowanie:

1. Do sera dodałam budyń, cukier i wymieszałam.
2. Dodałam ubitą na sztywno śmietankę i delikatnie wymieszać łyżką.
3. Masę serową ułożyłam na ciasto, wyłożone w formie.

Owoce:

- około kilograma pokrojonego rabarbaru
- szklanka cukru

Przygotowanie:

1. Rabarbar z cukrem umieściłam w garnku. Gotowałam, stale mieszając przez kilka minut do czas aż owoce zmiękły.
2. Ostudzony rabarbar umieściłam na masie serowej, a na niej pozostałą część ciasta.

Kruszonka:

- szklanka mąki
- 0,5 szklanki cukru
- 90 g masła

Przygotowanie:

1. Do miski wsypałam mąkę, cukier, dodałam pokrojone na kawałeczki zimne masło.
2. Wszystko roztarłam palcami na kruszonkę, którą obsypałam wierzch ciasta.

3. Ciasto wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam przez 45 minut.
Po wyjęciu z piekarnika i ostudzeniu można je oprószyć cukrem pudrem.

1 komentarz