Słynne amerykańskie naleśniki Bruce`a Paltrowa


Składniki:

- 300 g mąki
- 110 g + 2 łyżki cukru
- łyżka + 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki soli
- 720 ml maślanki
- 6 łyżek stopionego i ostudzonego masła + niewielka ilość masła do smażenia
- 6 dużych jajek
- około 240 ml mleka
- syrop klonowy ( w oryginalnym przepisie podany jest ciepły oryginalny syrop klonowy Vermont Maple Syrup

Przygotowanie:  


1. W dużej misce wymieszałam suche składniki.
2. W drugiej misce ubiłam jajka razem z maślanką i połączyłam z suchymi składnikami dodając rozpuszczone i ostudzone wcześniej masło. Całość delikatnie wymieszałam.
3. Ciasto przykryłam i odstawiłam na kilka godzin (najlepiej na całą noc).
4. Na patelni roztopiłam niewielką ilość masła.
5. Do ciasta wlałam tyle mleka, ile potrzebowałam do rozrzedzenia i uzyskania właściwej konsystencji ( im gęściejsze ciasto, tym grubsze i cięższe naleśniki; im rzadsze ciasto, tym będą cieńsze i delikatniejsze).
6. Naleśniki smażyłam odwracając na drugą stronę w momencie, gdy na niesmażonej stronie pojawiały się bąbelki. Po odwróceniu smażyłam jeszcze 2-3 minuty.
7. Gotowe przełożyłam na półmisek i podałam z dużą ilością syropu klonowego do polewania.

* na podstawie przepisu z książki: "Gwyneth Paltrow córeczka tatusia"

Brak komentarzy

Prześlij komentarz