Spaghetti bolognese

Składniki:
 - 200 g makaronu (spaghetti lub tagliatelle)
- 300 g pomidorów
- 1 łyżka masła
- 0,5 ząbka czosnku
- kawałeczek papryczki chili
- 200- 300 g mielonego mięsa
- 0,5 łyżki sosu sojowego
- sól
- świeżo zmielony pieprz
- 1/3 łyżeczki oregano
- mała szczypta cynamonu
-  łyżka oliwy
- ewentualnie 2 łyżki tartego parmezanu

Przygotowanie:

1. Na patelni rozgrzałam masło, dodałam wyciśnięty, albo drobno posiekany czosnek razem z pokrojoną papryczką chili i przez kilka sekund, mieszając podsmażałam.
2. Do czosnku i papryczki chili dodałam mięso mielone, sos sojowy, oregano, cynamon, sól i pieprz. Mieszając smażyłam kilka minut, aż mięso przestało być surowe.
3. Pomidory sparzyłam, obrałam ze skóry i szypułek, pozbyłam się pestek i pokroiłam na kawałki.
4. Do mięsa dodałam pomidory, łyżkę oliwy i gotowałam kilka minut.
5. Gotowy sos połączyłam, z wcześniej ugotowanym według instrukcji podanej na opakowaniu, makaronem. Posypałam startym parmezanem.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz