Ryż smażony z kurczakiem

Składniki:

- 200 g ryżu długoziarnistego 
- około kilograma piersi z kurczaka 
marchewka
- por
- cebula
- 5-6 ząbków czosnku
- 2 czerwone papryczki chili
- 6 łyżek posiekanego szczypiorku
- 4 jajka
- 4 łyżeczki oleju sezamowego
-4 łyżki oleju roślinnego
- 4 łyżki sosu rybnego 
-liście świeżej kolendry albo natki
- limonka albo cytryna


Przygotowanie:

 1. Pierś kurczaka umyłam, osuszyłam, oczyściłam i pokroiłam w kostkę, Doprawiłam solą, pieprzem, łyżeczką soku z limonki lub cytryny. Wymieszałam z 1 łyżką oleju.

2. Ryż ugotowałam w lekko osolonej wodzie i odstawiłam na bok aby ostygł.
3. Marchewkę obrałam i starłam na tarce. Pora opłukałam, pokroiłam na plasterki natomiast cebulę pokroiłam w kostkę. Czosnek wycisnęłam przez praskę, a papryczkę chili oczyściłam z nasion i pokroiłam. Szczypiorek posiekałam.
4. Na dużej patelni rozgrzałam 3 łyżki oleju, dodałam cebulę i smażyłam mieszając około minuty, dodałam czosnek, który smażyłam przez kolejną minutę. Dołożyłam marchewkę i pora i smażyłam 2 minuty stale mieszając. 
5. Warzywa przesunęłam na bok patelni, a w wolne miejsce włożyłam kurczaka i papryczki chili, smażyłam przez około 2 minuty, następnie wymieszałam z warzywami i smażyłam do czasu, aż kurczak przestał być surowy.
6. Wsypałam ryż i smażyłam przez około 2 minut co chwilę mieszając. Dolałam sos rybny.
7. W międzyczasie jajka wbiłam do miseczki, doprawiłam solą i pieprzem, dodałam olej sezamowy i roztrzepałam widelcem.
8.  Do ryżu i kurczaka wlałam jajko i mieszając smażyłam przez około pół minuty, aż jajko się ścięło. Odstawiłam z ognia. Wymieszałam ze szczypiorkiem oraz kolendrą. Podawałam skrapiając limonką.

*przepis: Kwestia Smaku



Brak komentarzy

Prześlij komentarz