Ciasto migdałowe

czyli Toucinho do Céu
Składniki:

– 1 szklanka cukru
- 120 ml wody
– 2 łyżki smalcu
– szczypta soli
– 250 g zmielonych migdałów (albo płatków migdałowych)
– 50 g masła (dodatkowo trochę do wysmarowania formy)
– 5 żółtek
– 2 całe jajka
– 2 łyżeczki zapachu migdałowego lub likieru Amaretto
– starta skórka z 1/2 pomarańczy

- cukier puder do oprószenia ciasta

Przygotowanie:

1. Tortownicę o szerokości 25 cm wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. 
2. Do rondla wlałam wodę i rozpuściłam w nim cukier oraz smalec. Dodałam zmielone migdały. Całość gotowałam 10 minut, często mieszając aż masa zgęstniała. 
3. Rondel zdjęłam z ognia dodałam pokrojone na kawałki masło i dobrze wymieszałam do całkowitego jego rozpuszczenia.
4. Jajka oraz żółtka roztrzepałam w misce, przelałam do masy i delikatnie wymieszałam. Na koniec dodałam amaretto (lub zapach migdałowy) oraz skórkę otartą z pomarańczy.
5. Masę przelałam do formy i piekłam 30 minut, aż ciasto nabrało złocistego koloru.
6. Gotowe wyjęłam z piekarnika i ostudziłam. Oprószyłam cukrem pudrem.




1 komentarz