Pasztet z gruszkami

Dzisiaj zapraszam do przetestowania przepisu na pasztet z gruszkami, w którego skład wchodzą również fasola i kasza jaglana. 
Wszystkie te trzy produkty zawierają wiele składników mineralnych, a wśród nich magnez, na którego niedobór cierpi wiele osób. Dlatego warto do menu wprowadzić produkty, które są w niego bogate. A jeśli to nie starcza, to na rynku jest wiele dostępnych suplementów z magnez

Składniki na pasztet

- 2 dojrzałe gruszki ( + 1 do ozdoby) 
- 2 szklanki ugotowanej białej fasoli (szklanka suchej fasoli)
- szklanka ugotowanej kaszy jaglanej  (1/2 szklanki suchej kaszy)
- 1/3 szklanki oleju roślinnego 
- 2 łyżki sosu sojowego 
- łyżeczka tymianku 
- 1/2 łyżeczki rozmarynu 
- 1/2 łyżeczki mielonej kolendry 
- 1/4 łyżeczki majeranku
 -  sól 
- czarny pieprz 

Przygotowanie

1. Pie­kar­nik roz­grzałam do 200 stop­ni. 
2. Grusz­ki obrałam, po­zbawiłam gniazd na­sien­nych. Ułożyłam na pa­pie­rze do pie­cze­nia i piekłam przez 10 minut do czasu, aż zrobiły się miękkie i zaczęły się rozpadać. 
3. W mię­dzy­cza­sie wszyst­kie skład­ni­ki wło­żyłam do miski i przy po­mo­cy blen­de­ra zmiksowałam na gęstą, gład­ką masę. 
4. Podpieczone grusz­ki dodałam do masy i po­now­nie zblen­do­wałam. 
5. Doprawiłam do smaku solą oraz pie­przem. 
6. Fo­rem­kę wy­ło­żyłam pa­pie­rem do pieczenia, prze­ło­żyłam do środ­ka masę pasz­te­to­wą. Pasz­tet wy­rów­nałam, a na wierzchu uło­żyłam ka­wał­ki gru­szek i piekłam przez 35 – 45 minut do mo­men­tu, aż pasz­tet osiągnął złoty kolor. 
7. Gotowy wyjęłam z piekarnika, stu­dziłam przez prz­yn­ajmniej 3 go­dzi­ny.

* inspiracja: Jadłonomia

Brak komentarzy

Prześlij komentarz