Sernik bounty na zimno

Składniki:

- 400 ml mleka kokosowego w puszce
- 200 g wiórków kokosowych
- 150 g cukru pudru
-  30 g cukru wanilinowego
- 3 łyżki likieru kokosowego lub Malibu
- 1,5 - 2 łyżki żelatyny
- 500 g serka mascarpone
- 100 g czekolady
- 2 łyżki oleju

Przygotowanie:

1. Do rondelka wlałam mleko kokosowe, które podgrzałam. Gdy zaczęło się gotować dodałam wiórki kokosowe, wymieszałam, zmniejszyłam ogień i na minimalnym ogniu pod przykryciem gotowałam przez około 5-10 minut. Odstawiłam z ognia, dodałam cukier puder, cukier wanilinowy, likier kokosowy i wymieszałam. Zostawić pod przykryciem na czas przygotowania reszty składników.
2. Żelatynę wsypałam do garnuszka, wlałam 3 łyżki wody i zostawiłam do namoczenia na około 10 minut. Następnie dodałam kolejne 3 łyżki wody i mieszając rozpuściłam wszystko na malutkim ogniu pilnując aby nie zagotować żelatyny.
3.  Do masy kokosowej dodałam ser i wymieszałam.
4. Żelatynę dodawałam po łyżce do masy kokosowej,  mieszając do połączenia się składników.
5. Masę sernikowa przełożyłam do tortownicy o średnicy około 22 cm uprzednio posmarowanej masłem i wyścielonej papierem do pieczenia.
6. Wstawiłam do lodówki do stężenia. Gdy masa już stężała, obkroiłam sernik nożem, zdjęłam obręcz i polałam roztopioną oraz ostudzoną czekoladą z dodatkiem oleju. Rozprowadziłam polewę po powierzchni oraz bokach sernika.Poczekałam jeszcze około godziny, aż czekolada zastygła.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz