Kaszotto z batatami


Składniki na 4 porcje:

- 200 g kaszy gryczanej (używam niepalonej) 
- 3 łyżki oliwy
- 700 g batatów 
- duża cebula albo 2 małe 
- 2 ząbki  czosnku 
- łyżeczka suszonego tymianku 
- por 
-  papryczka chili albo szczypta płatków chili 
- szczypiorek
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Kaszę gryczaną ugotowałam według instrukcji na opakowaniu. Odcedziłam.
2. Na patelni rozgrzałam dwie łyżki oliwy, wrzuciłam na nią obranego i pokrojonego w kostkę batata. Co chwilę mieszając smażyłam około 5-7 minut, aż zrobił się al dente.
3. Do batata dodałam obrane i pokrojone cebule i czosnek oraz tymianek. Stale mieszając smażyłam 2 minuty.
4. Zawartość patelni przesunęłam na bok, wlałam łyżkę oliwy, rozgrzałam ją i dodałam pokrojonego w talarki pora. Doprawiłam solą, pieprzem i co jakiś czas mieszając dusiłam pod przykryciem 5 minut.
5. Dodałam płatki chili, ugotowaną kaszę gryczaną. Wymieszałam, chwilę podgrzałam i posypałam szczypiorkiem.

inspiracja: Kwestia Smaku


Brak komentarzy

Prześlij komentarz