Pęczotto z kurkami i pomidorami


Składniki

- cebula 
- ząbek czosnku
- 0,5 szklanki pęczaku
 - 0,75 szklanki bulionu warzywnego 
- olej do smażenia
- 250 g kurek
 - 2 dojrzałe pomidory
-  sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- natka pietruszki (opcjonalnie)
- parmezan (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju. Wrzuciłam na nią obraną i pokrojoną w kostkę cebulę. Smażyłam około 2 minut. Dodałam obrany i posiekany czosnek. Smażyłam 30 sekund. Wsypałam pęczak, całość zamieszałam i smażyłam minutę. Wlałam bulion, patelnię przykryłam pokrywką i na wolnym ogniu dusiłam 15 minut, aż pęczak wchłonął cały płyn.
2. W międzyczasie kurki umyłam, oczyściłam i wysuszyłam.Większe z nich pokroiłam. 
3. Pomidory obrałam ze skóry i pokroiłam w kostkę.
4. Kiedy pęczak wchłonął cały bulion, zdjęłam z patelni pokrywkę, wlałam łyżkę oleju, który mocno rozgrzałam i wrzuciłam na niego kurki. Smażyłam kilka minut. Na koniec dodałam pokrojone pomidory, sól i pieprz. Delikatnie wymieszałam i dusiłam około 6 minut.
5. Pęczotto świetnie smakuje oprószone startym parmezanem i posypane liśćmi natki pietruszki.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz