Zupa krem z kukurydzy


Składniki

- 4 kolby kukurydzy 
- 2 ziemniaki 
- ½ łyżeczki słodkiej papryki 
- ½ łyżeczki kuminu
 - ¼ łyżeczki wędzonej papryki 
- ¼ łyżeczki ostrej papryki
 - ¼ łyżeczki mielonej kolendry
 - oliwa z oliwek 
- litr bulionu warzywnego (w przepisie jest 3/4 ale dla mnie jest wtedy zupa zbyt gęsta)
- sól i czarny pieprz do smaku
- opcjonalnie: awokado, limonka, świeża kolendra

Przygotowanie:

1. Kolby kukurydzy oskrobałam z ziaren.
2. Ziemniaki obrałam i pokroiłam w kostkę.
3. W garnku rozgrzałam oliwę, wrzuciłam ziemniaki, które smażyłam dwie minuty, co chwilę mieszając. Po tym czasie dodałam kukurydzę i wszystkie przyprawy. Zamieszałam i dusiłam 3 minuty. Wlałam bulion i pod przykryciem gotowałam 10- 12 minut do czasu, aż ziemniaki stały się miękkie.
4. Na koniec zupę zmiksowałam na gładki krem, dosmaczyłam solą, pieprzem i wędzoną papryką. Zupa świetnie smakuje skropiona limonką, oprószona liśćmi kolendry  i podana z awokado.

przepis: "Jadłonomia"


1 komentarz

  1. Mniam, mniam, wypróbuję na pewno przepis. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń