Beziki kawowe


W tym deserze są połączone moje dwa ulubione smaki: smak kawy i smak bezy.
Do tego w stu procentach zaspakajają "potrzebę słodkości". 

Składniki:

- 4 duże białka jaj
- szczypta soli 
- szklanka cukru
- 3 łyżki granulek kawy rozpuszczalnej
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 120 stopni C.
2. Białka umieściłam w dużej misce. Ubijałam je na początku mikserem o wolnych obrotach, ale kiedy lekko się spieniły dodałam sól, a obroty zwiększyłam do maksimum. Kiedy otrzymałam gęstą, sztywną pianę zaczęłam dodawać stopniowo, łyżka po łyżce, cukier. 
3. Pod koniec wsypałam kawę i wanilię i jeszcze przez chwilę wolno mieszałam.
4. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia.
5. Masę bezową można łyżeczką albo za pomocą rękawa cukierniczego wycisnąć na blachę.
6. Piekłam około 120 minut.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz