Zupa krem z batatów


Niezwykle prosta,smaczna i syta zupa z batatów. 
Te warzywa na stałe zagościły w mojej kuchni. 
Warto wiedzieć, że bataty zawierają wiele związków mineralnych, takich jak: wapń, fosfor, potas, sód, magnez, siarka, chlor, żelazo, jod, a także niewielkie ilości manganu, miedzi, molibdenu i selenu. Bulwy zawierają również witaminy z grupy B, witaminę C, kwas foliowy i witaminę E.

Składniki:

- 800 g batatów
- 2 pietruszki
- 3 marchewki
- 3 ząbki czosnku
- 2 cebule
- 2 centymetrowy kawałek imbiru
- papryczka chili
- litr bulionu
- czarny pieprz do smaku
- sól do smaku
- łyżeczka kuminu rzymskiego
- 1/2 łyżeczki kolendry
- łyżeczka kurkumy
- 2-3 łyżki oliwy
- płatki chili albo posiekana papryczka chili do podania (opcjonalnie)
- garść pestek słonecznika do podania

Przygotowanie:

1. Cebulę obrałam i pokroiłam w piórka.
2. Obrany czosnek pokroiłam w cienkie plasterki. 
3. Papryczkę chilli drobno posiekałam wcześniej usuwając pestki.
4. W garnku rozgrzałam oliwę i zeszkliłam przygotowane cebule i czosnek. 
5. Dodałam kurkumę, kumin oraz kolendrę. 
6. Bataty, marchewki i pietruszki umyłam i obrałam.
7. Bataty pokroiłam w kostkę, marchewki i pietruszki w talarki. 
8. Imbir obrałam i cienko pokroiłam. 
9. Obrane i pokrojone warzywa dodałam do zeszklonej cebuli i czosnku. Całość zalałam bulionem i gotowałam, aż warzywa zrobiły się miękkie czyli około 10 do 15 minut.
10. Doprawiłam solą i pieprzem. Całość zmiksowałam i posypałam uprażonymi na suchej patelni pestkami słonecznika.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz