Klasyczna zupa brokułowa


Zupa brokułowa jest jednym z naszych ulubionych szybkich i łatwych posiłków, który można przygotować o każdej porze roku. Najlepsze jest to, że ta zupa jest gotowa w 20 minut! 

Składniki

- 1 brokuł
- biała część pora
- 1 litr bulionu warzywnego 
- 3 ziemniaki 
- 1 marchewka 
- 1 pietruszka
- kawałek selera 
- łyżka masła 
- 1 łyżka oliwy
- 2 ziarenka ziela angielskiego 
- listek laurowy 
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 1/4 łyżeczki cząbru 
- 1/4 szklanki śmietanki 30%

Przygotowanie:

1. Opłukanego, osuszonego pora pokroiłam w półtalarki.
2. Ziemniaki i selera obrałam ze skóry i pokroiłam w kostkę.
3. Obraną marchewkę i pietruszkę pokroiłam na plasterki.
4. Brokuła umyłam, jego kwiat podzieliłam na różyczki.
5. W garnku z grubym dnem rozgrzałam masło z oliwą. Dodałam pora, ziele angielski, listek laurowy i smażyłam kilka minut, co jakiś czas mieszając, aż por stał się miękki.
6. Do zeszklonego pora dodałam pokrojone ziemniaki, selera, pietruszkę i marchewkę. Zalałam bulionem i na średnim ogniu gotowałam 10 minut.
7. Po 10 minutach dodałam różyczki brokuła. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem, cząbrem i gałką muszkatołową. Gotowałam, aż brokuł zrobił się al dente czyli około 5-8  minut.
8. Zupę doprawiłam śmietaną i rozlałam do talerzy.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz