Zupa krem z pieczonych warzyw korzeniowych


Nie wiem czy może być coś prostszego do ugotowania? Warzywa wystarczy obrać, pokroić, obsypać ziołami, nasmarować oliwą i wstawić do piekarnika. Potem wystarczy już tylko zalać bulionem, chwilę pogotować i zmiksować. 

Składniki:

- 3 marchewki
- 2 średnie pietruszki
-  1/4-1/2 bulwy selera
- 1 spory batat
- 1 cebula
- 3 ząbki czosnku 
- zioła do oprószenia warzyw: zioła prowansalskie, cząber, tymianek
-  oliwa z oliwek 
- około 1,5 l- 2 l. wody albo bulionu warzywnego
- 2 liście laurowe 
- 3-4 ziarna ziela angielskiego 
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku 
- 150 ml śmietany (opcjonalnie) 

Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
2. Warzywa obrałam, pokroiłam w kostkę, oprószyłam ziołami, solą. Dołożyłam czosnek i wszystko namaściłam oliwą. Piekłam około 40 minut, co jakiś czas mieszając.
3.  Upieczone warzywa przełożyłam do garnka. Dodałam liście laurowe i ziele angielskie. Zalałam wodą albo bulionem i gotowałam około 15-20 minut. 
4. Z zupy wyjęłam liście laurowe, ziele angielskie i zmiksowałam na gładki krem. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Podałam z kleksem śmietany.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz