Babka piaskowa neapolitańska

Dzisiaj przepis na ulubioną bakę mojego syna i jego koleżanek i kolegów. Myślę, że tajemnica jej sukcesu ukryta jest w słodkiej pomadzie.

Składniki:


- 90 ml mleka 3,2 % o temperaturze pokojowej i 20 ml na pastę kakaową

- 6 dużych jajek o temperaturze pokojowej

- 1 łyżka ekstraktu waniliowego

- 200 g maki ze środkiem spulchniającym

- 100 g maki pszennej i trochę do oprószenia formy

- ½ łyżeczki soli

- 300 g drobnego cukru

- 300 g masła, miękkiego, pokrojonego w kostkę plus trochę do natłuszczenia formy

- 2 łyżki ciemnego kakao w proszku

- kropla lub dwie barwnika spożywczego w kolorze różowym lub innym ( w żelu lub w paście)


Składniki na pomadę:


- 45 ml mleka 3,2% podgrzanego

- 260 g cukru pudru, przesianego

- 30 g miękkiego masła

- ½ łyżeczki ekstraktu waniliowego

- kropla lub dwie różowego barwnika spożywczego ( w żelu albo w paście)

 


Przygotowanie:


1. Piekarnik z termoobiegiem rozgrzałam do 180 stopni C ( bez termoobiegu do 200C).

2. Natłuściłam i oprószyłam mąką formę z kominem o średnicy 23 cm.

3. Do średniej miski wlałam mleko, dodałam jajka i ekstrakt waniliowy. Krótko mieszałam trzepaczką do czasu, aż się składniki ze sobą połączyły.

4. Do misy miksera przesiałam oba rodzaje mąki i sól, wsypałam cukier. Miksowałam na małych obrotach 30 sekund. Dodałam masło i połowę masy jajecznej, ucierałam do połączenia się z suchymi składnikami. Zwiększyłam obroty do średnich i miksowałam przez minutę. Dodałam resztę masy jajecznej w dwóch partiach, po każdej dokładnie miksowałam. Zgarnęłam masę ze ścianek i rozdzieliłam po równo między trzy miski.

5. Podgrzałam 20 ml mleka, wlałam do miseczki kakao, wymieszałam na gładką, bardzo gęstą masę. Połączyłam z masa w pierwszej misce.

Ciasto w drugiej misce zabarwiłam na różowo, dodając barwnik spożywczy.

Ciasto w trzeciej misce pozostawiłam bez zmian.

6. Przełożyłam wszystkie masy do formy. Patyczkiem zrobiłam zygzak w cieście, by powstały paski jak u zebry.

7. Piekłam 40-45 minut, aż patyczek wbity w środek był po wyjęciu czysty.

Wyjęłam babkę z piekarnika i odstawiłam do ostygnięcia na 10 minut. Wyłożyłam z formy na kratkę i pozostawiłam do wystygnięcia.

8. W małej misce zmieszałam ciepłe mleko i cukier puder. Dodałam masło i ekstrakt waniliowy. Wymieszałam trzepaczką na gładką masę, a następnie dodałam około 2 kropli barwnika. Całość dobrze wymieszałam i polałam ciasto pomadą. Podałam kiedy pomada nieco zastygła.

 

 
 
Przepis: „Słodko”, Yotam Ottolenghi, Helen Goh

 



Brak komentarzy

Prześlij komentarz