Śledzie w sosie musztardowo-miodowym


Pora zacząć planować świąteczne menu. Na pierwszy ogień idą śledzie, które w zeszłym roku cieszyły się dużym zainteresowaniem biesiadników.

Składniki:

- 7 dużych filetów śledziowych
- 1/2 litra mleka albo wody 
- 2 łyżki płynnego, naturalnego miodu
- 2 łyżki białego octu winnego
- 6 łyżek musztardy Dijon
- 300 ml oleju roślinnego
- pęczek drobno posiekanego koperku
- sól do smaku
- pieprz do smaku


Przygotowanie:

1. Śledzie opłukałam, osuszyłam papierowym ręcznikiem, włożyłam do miski i zalałam mlekiem.
Odstawiłam na noc do lodówki.

2. Następnego dnia, wyjęłam je z miski, opłukałam i
pokroiłam na 4 cm kawałki.

3. W pojemniku blendera umieściłam musztardę, miód i ocet winny. Miksowałam dolewając
powoli olej. Kiedy sos stał się gęsty i puszysty dodałam koperek i doprawiłam
solą i pieprzem.

4. Śledzie ułożyłam w słoiku warstwowo przekładając je sosem. Schowałam do lodówki i zostawiłam na minimum 12 godzin żeby się przegryzły.

Przepis: UGOTUJ.PL


Brak komentarzy

Prześlij komentarz