Sernik kremowy z piernikowym spodem


Sernik, do którego lubię wracać. Jest aksamitny, gładki, dosyć tłusty, a  poprzez dodanie mascarpone „mazisty”. Jeśli ktoś woli puszyste serniki zamiast mascarpone proponuję użyć więcej twarogu. Ja zdecydowanie zmniejszyłam ilość „dosładzaczy”, podaną w źródłowym przepisie. Warto to ciasto dołączyć do świątecznego repertuaru.
Składniki na spód:
    - 180 g ciastek pełnoziarnistych w gorzkiej czekoladzie (użyłam bez czekolady)
    - 50 g masła
    - 50 g orzechów włoskich
    - 1,5 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika
Przygotowanie:

1. Ciastka i orzechy zmiksowałam na drobne okruszki. Dodałam masło, przyprawę korzenną i mieszałam do otrzymania masy o konsystencji mokrego piasku.
2. Dno tortownicy o średnicy 21 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na papier wysypałam ciasteczka, które wyrównałam i schładzałam przez pół godziny w lodówce.

Składniki na masę:
    - 350 g twarogu półtłustego lub tłustego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie
    - 250 g serka mascarpone
    - 3 jajka
    - pół szklanki jasnego brązowego cukru (daję dużo mniej, bo według tego przepisu jest sernik dla mnie stanowczo za słodki)
    - pół szklanki golden syrupu (zastąpiłam płynnym miodem, też zmniejszając proporcje)
    - 1 szklanka śmietany kremówki 36% (250 ml)
    - 1 łyżka mąki pszennej
    - rum lub aromat rumowy (do smaku)
    - 2 łyżeczki kakao
    - 0,5 łyżeczki przyprawy korzennej
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Przygotowanie:
1. W misie miksera umieściłam wszystkie produkty. Krótko miksowałam, do momentu połączenia składników.
2. Masę serową wylałam na schłodzony spód.
3. Piekłam w temperaturze 150ºC przez około 60 - 75 minut.
4. Wystudziłam w lekko uchylonym piekarniku, a następnie schładzałam w lodówce przez około 12 godzin.
5. Przed podaniem oprószyłam kakao wymieszanym z przyprawą korzenną.






Brak komentarzy

Prześlij komentarz