Makaron z cukinią i pieczarkami


Ekstremalnie szybkie danie składające się z zaledwie kilku składników.

 Składniki na 1-2 porcje:
    - około 200- 250 g ulubionego makaronu (użyłam bezglutenowe penne z warzyw)
    - 250 g pieczarek
    - 2 ząbki czosnku
    - 0,5 cukinii albo 1 mała
    - 1-2 łyżki oliwy z oliwek
    - szczypta płatków chili
    - łyżka sosu worcestershire (opcjonalnie)
    - sól do smaku
    - czarny pieprz do smaku
    - starty parmezan albo inny ser długo dojrzewający
Przygotowanie:

1. W osolonej wodzie makaron gotowałam al dente przez 7 minut (należy sprawdzić w instrukcji na opakowaniu czas jego gotowania)
2. Pieczarki umyłam, osuszyłam i pokroiłam w półplasterki.
3. Na rozgrzaną patelnię wlałam łyżkę oliwy, dodałam pieczarki i czosnek. Doprawiłam całość solą, pieprzem i smażyłam, co jakiś czas mieszając, 10 minut. Gdy pieczarki zarumieniły się dodałam pokrojoną w drobną kostkę cukinię, doprawiłam do smaku sosem worcestershire, solą, płatkami chili i pieprzem. Dusiłam pod przykryciem 5 minut.
4. Wymieszałam ugotowany makaron z sosem i posypałam startym parmezanem.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz