Ciasto makowe z wiórkami kosowymi

Przepis na to pyszne ciasto pochodzi z piekarni w Tel Awiwie, Delicatessen.
Jest delikatne, wilgotne. Ma subtelny smak pomarańczy i kokosa, a ilość maku jest wyważona.

Składniki:


- ¾ szklanki (120 g) plus 2 łyżki mąki pszennej

    - ¾ łyżeczki (3 g) proszku do pieczenia
    - 2/3 szklanki (65 g) maku
    - 1/3 szklanki (30 g) wiórków kokosowych
    - 2/3 szklanki śmietany 18%
    - 3 łyżki świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego
    - 55 g miękkiego masła
    - 2 łyżki (30 ml) oleju 
    - ½ szklanki (100 g) cukru pudru
    - ½ szklanki (110 g) trzcinowego cukru
    - 1 łyżka miodu
    - skórka z jednej pomarańczy, drobno starta
    - 3 duże jajka 
 Przygotowanie: 
 
 1. Piekarnik rozgrzałam do 160C. Keksówkę wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką. 
2. W średniej misce wymieszałam mąkę, proszek do pieczenia, mak i wiórki kokosowe,
a w małej misce wymieszałam śmietanę i sok z pomarańczy. 
 3. W makutrze ubiłam masło, olej, cukier puder, cukier trzcinowy, miód i skórkę pomarańczową.  
Miksowałam około 4 minut do uzyskania, gładkiej, puszystej masy. Dodawałam pojedynczo po jajku
dobrze ubijając po każdym dodaniu. 
4. Do masy jajeczno-maślanej dodałam połowę zawartości miski z mąką, która ubijałam na niskich 
obrotach potem śmietanę z sokiem pomarańczowym, a następnie resztę mąki. 
5. Ciasto przełożyłam do keksówki i piekłam 50-60 minut do tzw. Suchego patyczka.
Przepis: Pretty. Simple. Sweet. 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz