Zupa ogórkowa na skrzydełkach z kurczaka

Dzisiaj popisowa zupa mojego męża czyli ogórkowa. Do jej przygotowania użył gotowego przecieru z ogórków, ale można go zastąpić dobrej jakości ogórkami kiszonymi startymi na tarce.

Składniki:


- 4 skrzydełka z kurczaka

    - 3 liście laurowe

    - 4 ziarna ziela angielskiego

    - 2 litry wody

    -2 marchewki

    - korzeń pietruszki

    - kawałek selera

    - łyżka masła

    - słoik przecieru ogórkowego

    - 5 średnich ziemniaków

    - 2 ząbki czosnku

    - 100 ml słodkiej śmietanki 30% (opcjonalnie)

    - żółtko (opcjonalnie)

    - 2 łyżki posiekanego koperku (opcjonalnie)

    - sól

    - czarny pieprz

     

Przygotowanie:

 

1. Skrzydełka z kurczaka, liście laurowe i ziele angielskie włożyłam do garnka, zalałam 2 litrami zimnej wody. Gotowałam na małym ogniu około 30 minut, w międzyczasie zbierając szumy.

2. Warzywa: marchewkę, pietruszkę obrałam ze skóry i pokroiłam na plasterki, a obranego selera w kostkę.

2. Do gotującego się wywaru dodałam pokrojone warzywa,. Gotowałam na małym ogniu kolejne 30 minut.

3. Po tym czasie na patelni rozpuściłam łyżkę masła i dodałam przecier z ogórków i przez kilka minut go podsmażałam.

4. Do zupy dodałam obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki. Całość gotowałam jeszcze 15 minut. Dołożyłam podduszony na maśle przecier ogórkowy i wyciśnięty przez praskę czosnek. Gotowałam jeszcze kilka minut. 

Zupę doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Zupę można na tym etapie już rozlać do misek albo doprawić śmietaną zmieszaną z żółtkiem.

6. Do garnka wlewam śmietanę z wybełtanym żółtkiem. Mieszam dokładnie do połączenia wszystkich składników i dopiero wtedy rozlewam do talerzy. Na koniec można dodać posiekany koperek.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz