Ucierany placek z jesiennymi malinami

W tym sezonie jesienne maliny goszczą u nas częściej niż te letnie. Ostatnio dostałam kilka kilogramów od koleżanki z działki więc żeby się nie zmarnowały w pierwszej kolejności poszły na nalewkę, a w drugiej do różnych deserów.


Składniki:

- 1,5 szklanki pszennej mąki
- 0,75 szklanki cukru
- czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- 0,5 kostki masła
- 4 jajka
- 16 g cukru z prawdziwą wanilią
- łyżka 18% śmietany w temperaturze pokojowej
- 400 – 500g malin umytych i osuszonych
- cukier puder do oprószenia (opcjonalnie)


Przygotowanie:

1. Masło umieściłam w rondelku i na małym ogniu roztopiłam.
2. Jajka utarłam z cukrem oraz cukrem waniliowym.
3. Mąkę przesiałam i wymieszałam z proszkiem do pieczenia. Stopniowo dodawałam do masy jajecznej.

4. Wlałam śmietanę i margarynę. Całość wymieszałam.

5. Do gotowego ciasta wmieszałam osuszone i umyte maliny.

6. Całość przełożyłam do 24 centymetrowej tortownicy wyściełanej pergaminem.

7. Piekłam w temperaturze 160°C około 50 minut.





Brak komentarzy

Prześlij komentarz