Chili con carne

Składniki:

- 250 g mielonej wołowiny
- 250 g mielonej wieprzowiny
- 500 g czerwonej papryki
-  cebula
- 2 ząbki czosnku
- puszka krojonych pomidorów bez skóry
- puszka kukurydzy
- puszka czerwonej fasoli
- 1/2 łyżeczki mielonego kuminu
- 1/2 łyżeczki oregano
- łyżeczka cukru
- płatki chili do smaku
- ostra papryka mielona do smaku
- słodka papryka mielona do smaku
- 2 łyżki sosu sojowego
- 2 łyżki oleju
- sól do smaku
- czarny, świeżo zmielony pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Obrane ząbki czosnku i cebulę posiekałam.
2. Na patelni rozgrzałam olej, dodałam cebulę i czosnek wraz z kuminem. Chwilę podsmażyłam i dodałam mielone mięsa. Smażyłam kilka minut, co jakiś czas mieszając.
3. Papryki umyłam, oczyściłam z gniazd nasiennych i pokroiłam w kostkę. Dodałam do mięsa i smażyłam około 5 minut, aż papryka lekko zmiękła.
4. Dołożyłam pomidory, sos sojowy, oregano, papryki mielone i chili. Pod przykryciem, na niewielkim ogniu, dusiłam 10 minut.
5. Dodałam odsączoną fasolę i kukurydzę. Doprawiłam, cukrem, solą i pieprzem. Delikatnie wymieszałam. Danie jest gotowe do podania.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz