Steki z łososia w sosie hraimeh

Składniki:

- 110 ml oleju słonecznikowego
- 3 łyżki mąki pszennej
- 4 steki z łososia z kręgosłupem, ok. 950 g
- 6 ząbków czosnku, grubo posiekanych
- 2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
- 1 łyżka nasion kminku, uprażonych na sucho i świeżo zmielonych
- 1,5 łyżeczki mielonego kuminu
- 1/3 łyżeczki pieprzu kajeńskiego

- 1/3 łyżeczki mielonego cynamonu
- 1 zielona chili, grubo posiekana
- 150 ml wody
- 3 łyżki koncentratu pomidorowego
- 2 łyżeczki drobnego cukru do wypieków
- 1 cytryna pokrojona na ćwiartki i 2 łyżki soku z cytryny
- 2 łyżki grubo pokrojonej kolendry
- sól
- czarny pieprz

Przygotowanie:

1. Na dużej patelni rozgrzałam 2 łyżki oleju słonecznikowego.
2. Do miski wsypałam mąkę, dodałam sól i pieprz, a następnie obtoczyłam w niej rybę. Nadmiar mąki strząsnęłam i smażyłam rybę na dużym ogniu przez minutę z każdej strony, aż się zarumieniła.
3. Zdjęłam rybę, a patelnię wytarłam do czysta.
4. W malakserze zmiksowałam czosnek, przyprawy, chili i 2 łyżki oleju słonecznikowego na gęstą pastę ( w razie czego można dodać więcej oleju)

5. Pozostały olej wlałam na patelnię, dobrze rozgrzałam i dodałam pastę z przypraw. Mieszałam i smażyłam 30 sekund, żeby przyprawy się nie spaliły. Szybko, ale ostrożnie dodałam wodę i koncentrat pomidorowy. Zagotowałam, dodałam cukier, sok z cytryny, 3/4 łyżeczki soli i trochę pieprzu. Doprawiłam do smaku.
6. Rybę włożyłam do sosu, doprowadziłam do wrzenia, przykryłam i dusiłam powoli 7-11 minut, zależnie od wagi ryby, aż się ugotowała.
7. Zdjęłam patelnię z ognia, odkryłam i pozostawiłam do ostygnięcia.
8. Rybę podałam przybraną kolendrą i kawałkiem cytryny.

Przepis: "Jerozolima", Yotam Ottolenghi i Sam Tamimi






Brak komentarzy

Prześlij komentarz