Ciasto bananowe paleo


Ciasto to, wśród osób będących na diecie paleo funkcjonuje jako chleb. Dla mnie jest zdecydowanie za słodkie i "miękkie" żeby traktować je jako pieczywo. Jak zwał tak zwał, jest bardzo smaczne, no i nie ma glutenu, od którego ostatnio stronię.

Składniki:

-5 dużych jajek
- 2 bardzo dojrzałe banany
- kilka łyżek miodu (około 1/4 szklanki)
- 1/3 szklanki pełnotłustego mleka kokosowego
- 1/4 szklanki roztopionego oleju kokosowego , najlepiej nierafinowanego
- 1/2 szklanki mąki migdałowej
- 3/4 szklanki mąki kokosowej
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1,5 łyżeczki cynamonu
- 1/2 łyżeczki soli
- łyżeczka ekstraktu z wanilii

Przygotowanie;

1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni.
2. W głębokiej misce przez kilka minut ubijałam jajka. 
3. Kiedy jajka podwoiły swoją objętość dodałam banany, miód, mleko kokosowe i olej kokosowy. Miksowałam do uzyskania jednolitej, gładkiej masy. 
4. Dołączyłam pozostałe składniki. Całość dokładnie wymieszałam.
5. Surowe ciasto przełożyłam do blachy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiłam na około 50- 55 minut do rozgrzanego piekarnika.
6. Gotowe ciasto chwilę studziłam, następnie wyjęłam z blachy i pozwoliłam mu ostygnąć i oddać wilgoć.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz