Schab gotowany z porem i marchewką


Dawno nie było u mnie mięsa, bo od dwóch lat go nie jem, a pół roku temu dołączył do mnie Kamil. Ale ostatnio kiedy gotowałam dla gości, przygotowałam taki prosty i podobno bardzo pyszny schab. Do tego młode ziemniaki z koperkiem, sałata ze śmietaną albo jogurtem i obiad gotowy.

Składniki:

- 700 g schabu bez kości
- 1 łyżka oliwy
- 1 łyżka masła
- 1 por
- 1 ząbek czosnku
- 1 marchewka
- szczypta suszonego oregano
- szczypta czerwonej papryki
- szczypta pieprzu
- 500 ml wody
- 3 łyżki sosu sojowego
- 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka mąki pszennej

Przygotowanie:

1. W garnku na łyżce oliwy i masła poddusiłam pokrojonego w plastry pora. Dodałam obrany i  posiekany czosnek i jeszcze chwilę wszystko podsmażałam. 
2. Wlałam pół litra gorącej wody i sos sojowy. Dodałam przyprawy: suszone oregano, paprykę, pieprz. Całość zagotowałam. 
3. Schab pokroiłam na centymetrowe plasterki i umieściłam w gotującym się wywarze. Po ponownym zagotowaniu zmniejszyłam ogień do średniego, przykryłam garnek i gotowałam mięso około 30 minut. W czasie gotowania, mięso kilka razy przewróciłam na drugą stronę.
4. Dodałam obraną i startą marchewkę. 
5. Gotowałam dalej pod przykryciem do kruchości mięsa blisko 45 minut. 
6. Przez sitko przesiałam obie mąki i wsypałam do garnka z mięsem. Wymieszałam i dokładnie zagotowałam. 

Inspiracja: Kwestia Smaku


Brak komentarzy

Prześlij komentarz