Urodzinowy blok czekoladowy z orzechami

Mąż wymarzył sobie na urodziny blok czekoladowy. Żeby było choć trochę świątecznie i wyjątkowo zrobiłam go po raz pierwszy w okrągłej formie i na bogato żeby choć trochę przypominał tort 🤎🎂🎉🍾⚡🎁💪❤ 

 


Składniki:



- kostka masła

- 1,5 szklanki drobnego cukru (daję mniej, bo wolę wersję mniej słodką)

- 0,5 szklanki wody

- 100 g kakao

- 200 g mieszanki orzechów (laskowych, pistacjowych, włoskich, nerkowca , migdałów itp)

- 500 g pełnotłustego mleka w proszku (nie granulowanego! Najlepiej niebieskie albo Łaciate)



- na wierzch do dekoracji ulubione słodycze: cukierki, wafelki, batony, drażetki itp




Przygotowanie:


1. W rondelku roztopiłam masło, wlałam wodę, wsypałam cukier i kakao. Zagotowałam, pilnując żeby nic się nie przypaliło, ale cukier rozpuścił. Mieszałam żeby nie było grudek.

2. Do dużego garnka wsypałam mleko w proszku i orzechy. Na to wylałam lekko ostudzoną, ale jeszcze ciepłą masę maślaną z kakao. Całość starannie wymieszałam i przełożyłam do tortownicy, którą wcześniej wściełałam pergaminem. Górę bloku udekorowałam połamanymi kawałkami czekolady, mini jeżykami, drażetkami, rurkami waflowymi i innymi słodyczami

3. Blok wstawiłam na noc do lodówki.


 



Brak komentarzy

Prześlij komentarz