Proste, ucierane ciasto z jabłkami i cynamonem

    Teraz w czasie kolejnego lockdownu i zdalnych lekcji często piekę ucierane ciasta.

    Lubimy zjeść je na drugie śniadanie, syn popijając kakao albo czekoladą na gorąco, a ja kawą.

    Składniki:

     

    - 200 g masła

    - 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków

    - 4 jajka

    - łyżeczka ekstraktu z wanilii

    - 300 g mąki pszennej

    - 2 opakowania budyniu śmietankowego lub waniliowego bez cukru

    - 2 łyżeczki proszku do pieczenia

    - 250 ml (1 szklanka) mleka

    - 0,7 – 1 kg jabłek

    oraz:

    - 30 g roztopionego masła

    - 1,5 łyżeczki cynamonu 

    - 0,25 szklanki drobnego cukru

 
 

Przygotowanie:


1. Do miski przesiałam mąkę z budyniem i z proszkiem do pieczenia,

2. Jabłka obrałam, pozbyłam się gniazd nasiennych i pokroiłam na plasterki .

3. W misie miksera umieściłam masło i cukier. Ucierałam do powstania jasnej i puszystej masy. Dodawałam jajka, jedno po drugim, ucierając po każdym dodaniu. Dołożyłam wanilię i wymieszałam.

4. Zawartość miski z przesianą mąką dodawałam w trzech turach na zmianę z mlekiem. Całość wymieszałam rózgą kuchenną tylko do połączenia się składników.

5. Formę o wymiarach 23 x 32 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Przełożyłam ciasto, a na wierzchu ułożyłam plasterki jabłek. Piekłam w temperaturze 160ºC (bez termoobiegu) przez około 50 minut lub do tzw. suchego patyczka.

6. Po upieczeniu, gorące jeszcze ciasto wyjęłam z piekarnika, posmarowałam roztopionym masłem i oprószyłam cynamonowym cukrem.


 Przepis: www.mojewypieki.com



1 komentarz

  1. Bardzo prosty i szybki przepis. Takie lubimy najbardziej :) Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń