Sałatka z komosy ryżowej "quinoa"

Składniki:

- szklanka komosy ryżowej
- 1/4 łyżeczki soli + ewentualnie dodatkowo do smaku
- 3- 4 nieduże, dojrzałe pomidory malinowe
- 1/ 2 młodej cebuli
- kilka gałązek szczypiorku
- pół papryczki chilli, albo kilka płatków chilli
- pęczek natki pietruszki
- pół pęczka mięty

Składniki na sos:

- 3 łyżki oliwy z oliwek
- przeciśnięty ząbek czosnku
- łyżka soku z cytryny
- odrobina soli

Przygotowanie:

1. Komosę przesypałam na sito, przepłukałam zimną wodą. Przełożyłam do rondelka i zalałam szklanką wody. Dodałam 1/4 łyżeczki soli, zagotowałam. Po zagotowaniu zmniejszyłam ogień i gotowałam 15 minut, co jakiś czas mieszając. Ugotowaną komosę przełożyłam do dużej salaterki. Jeśli jest taka potrzeba można doprawić jeszcze solą.
2. Umyte osuszone i obrane ze skórki ogórki i pomidory pokroiłam w kostkę i włożyłam do drugiej miski. Dodałam do nich obraną i posiekaną cebulę, oraz pokrojone: papryczki, szczypiorek, natkę pietruszki i miętę. 
3. Warzywa umieściłam w salaterce z komosą, wymieszałam.
4.W kubku połączyłam wszystkie składniki na sos. Przelałam je do komosy i bardzo dokładnie, ale delikatnie wymieszałam. 


2 komentarze

  1. bardzo lubię takie sałatki w stylu tabbule - idealne na wakacje

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń