Domowe kostki rosołowe

Składniki

- 4 cebule w łupinie 
- 1 seler 
- 2 łodygi selera naciowego 
- 5 marchewek 
- 3 liście pora 
- 3 korzenie pietruszki 
-  4 ząbki czosnki w łupinie 
-  4 łyżeczki płatków drożdżowych lub 2-3 łyżki sosu sojowego
- 1 płaska łyżka soli 
- 10 ziaren pieprzu 
- 3 liście laurowe 
-  4 ziarna ziela angielskiego 
- 4 litry wody 

Przygotowanie

1. Cebule umyłam i obrałam (łupin nie wyrzucałam). 

2. Każdą cebulę nadziałam na widelec i opalałam nad palnikiem gazowym, tak długo, aż stały się porządnie przypieczone z każdej strony. 
3. Do bardzo dużego garnka dodałam wszystkie składniki wraz z łupinami cebul, wlałam cztery litry zimnej wody i gotowałam na średnim ogniu. Kiedy wywar zaczął lekko bulgotać zmniejszyłam ogień i gotowałam na wolnym ogniu przez minimum 3 godziny. Bulion powinien lekko mrugać, ale w żadnym wypadku nie gotować się. 
4. Gotowy bulion odcedziłam, wygotowane warzywa wyrzuciłam. 
5. Przy pomocy lejka przelałam bulion do woreczków na kostki do lodu. Z podanej ilości otrzymałam około pięciu woreczków. 
6. Delikatnie włożyłam napełnione woreczki do zamrażarki.
Do gotującej się zupy dodaję  dwóch do pięciu kostek. 

przepis: Jadłonomia

Brak komentarzy

Prześlij komentarz