Placki orkiszowe ze śliwkami

Składniki:

- 180 g jogurtu naturalnego
- 2 jajka
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 1 szklanki mąki orkiszowej
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 3 łyżki cukru trzcinowego szklanka śliwek węgierek

Opcjonalnie do podania: miód, syrop klonowy, cukier puder  z dodatkiem szczypty cynamonu

Przygotowanie:

1. Do miski wlałam jogurt, dodałam jajka i roztopiony tłuszcz. Całość wymieszałam.
2. Dodałam mąkę, proszek do pieczenia, cynamon i cukier. Wymieszałam starannie do połączenia składników.
3. Śliwki przekroiłam na pół, usunęłam z nich pestki.
4.  Rozgrzałam patelnię z nieprzywierającą powłoką. Nakładałam po łyżce masy na patelnię, w masę wkładałam pokrojone śliwki i smażyłam na umiarkowanym ogniu do zrumienienia się spodu, przewróciłam na drugą stronę i smażyłam kolejne 2 minuty.
5. Gotowe placki przełożyłam na talerz i powtórzyłam z resztą ciasta.
6. Można je podawać polane syropem klonowym lub posypane cukrem pudrem.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz