Tarta z herbatą matcha

Składniki na spód:

- 150 g zmielonych pistacji
- 150 g mąki
-  100 g masła
- 60 g cukru
- szczypta soli
- jajko

Składniki na masę:

- 500 g mascarpone (albo sera twarogowego śmietankowego)
- 3 jajka
- 100 g cukru
- 30 g sproszkowanej herbaty matcha

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki spodu z wyjątkiem jajka zmiksowałam. Pod koniec miksowania dodałam jajko. Ciasto rozwałkowałam i wylepiłam nim formę do tarty o średnicy 25 centymetrów.
2. Nakłułam ciasto widelcem w kilku miejscach i piekłam 20 minut w temperaturze 180 stopni C.
3. Jajka zmiksowałam z cukrem. Dodałam mascarpone i herbatę matcha, dokładnie wymieszałam.
4. Masę wyłożyłam na podpieczony spód i piekłam około 40 minut w temperaturze 175 stopni C.

przepis: "Alfabet ciast", Zofia Różycka

Brak komentarzy

Prześlij komentarz