Krupnik z pieczonych warzyw

Inspiracją do przygotowania tego przepysznego, wegetariańskiego krupniku był ten wpis Kapitana Lipki na Instagramie. Gotowałam tę zupę już kilka razy i szczerze zachęcam do jej przetestowania.

Składniki

- 2- 2,5 litra wody
-  4 ziemniaki 
- 3 marchewki 
- cebula 
- 2 pietruszki
- kawałek korzenia selera
-  5 ząbków czosnku w łupinach 
- zioła do oprószenia warzyw: zioła prowansalskie, cząber, majeranek, mielony kminek 
- 100- 120 g kaszy jęczmiennej 
- 2 liście laurowe 
- 3 ziarna ziela angielskiego 
- 3 łyżki posiekanej taki pietruszki albo koperku
- sól do smaku
-  czarny pieprz do smaku
- oliwa z oliwek
- opcjonalnie 3-4 ekologiczne kostki rosołowe np te

Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
2. Warzywa obrałam, pokroiłam w kostkę, oprószyłam ziołami, solą, dołożyłam czosnek i wszystko namaściłam oliwą. Piekłam około 30 minut, co jakiś czas je mieszając.
3. Do garnka nalałam wodę.
4. Kaszę opłukałam na sitku i dodałam razem z kostkami rosołowymi do gotującej się wody. 
5. Kiedy po około 15-20 minutach kasza była gotowa do garnka dodałam upieczone warzywa oraz wyciśnięty z łupin i pokrojony czosnek.
6. Krupnik doprowadziłam do wrzenia i gotowałam jeszcze około 3 minut. Dosmaczyłam pieprzem solą i podałam z natką pietruszki.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz