Placki z cukinii z tzatzikami

Nie zliczę ile w ostatnie wakacje nasmażyłam tych placków. Są łatwe i szybkie do wykonania, a do tego smaczne. A w sezonie na cukinię bardzo tanie.

Składniki na placki:

- 6 łyżek mąki pszennej
- 2 jajka
- 600 g cukinii
- 4 łyżki mleka
- 1/2 cebuli
- posiekane zioła np. bazylia, mięta, natka pietruszki (najczęściej dodaję je wszystkie)
- olej do smażenia 
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Umytą i osuszoną cukinię starłam na tarce o dużych oczkach. To samo zrobiłam z cebulą.
2. Mąkę przesiałam do sporej miski, dodałam odrobinę soli, świeżo zmielony pieprz i roztrzepane jajka. 
3. Stopniowo wlewałam mleko, cały czas mieszając rózgą, aż ciasto stało się gładkie. 
4. Dodałam startą cukinię i cebulę oraz posiekane zioła. Wszystko dokładnie wymieszałam. 
5.  Rozgrzałam na patelni olej i nakładałam na nią po łyżce masy. Smażyłam placki przez kilka minut, aż się zrumieniły. Przewróciłam na drugą stronę i smażyłam jeszcze przez około 2-3 minuty. 
6. Podałam z sosem tzatziki

Składniki na sos tzatziki:

 - 2 świeże ogórki szklarniowe (około 200 g)

-  400 g jogurtu greckiego 

- ok. 1-3  ząbki czosnku (w zależności od intensywności)

- 2 łyżki posiekanego koperku

- sól do smaku

- świeżo zmielony czarny pieprz do smaku

- 1 łyżeczka oliwy extra vergine (do podania)



Przygotowanie:



1. Umytego i obranego ogórka starłam na tarce o dużych oczkach.

2. Dodałam wyciśnięty czosnek, posiekany koperek i jogurt. Wymieszałam i doprawiłam solą i pieprzem.

3. Przełożyłam do czystej miseczki. Przed podaniem schłodziłam w lodówce, a wierzch skropiłam oliwą.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz