Owsianka z puddingiem chia

Dzisiejsza owsianka to dwa w jednym. Jest jednocześnie namaczana na noc, a rano  krótko gotowana. Czytałam, że moczenie wpływa na zmniejszenie ilości kwasu fitynowego  co  jest ważne dla osób, dla których odżywienie solami mineralnymi a zwłaszcza wapniem i magnezem jest istotne.
Z kolei  owsianka długo gotowana z większą ilością wody będzie miała wyższy indeks glikemiczny i będzie łatwiej strawna Tak należny przygotowywać owsiankę dla osób z podrażnionym przewodem pokarmowych, dla małych dzieci i osób starszych.

Składniki na pudding:

- 3 łyżki nasion chia
- łyżka  surowego sproszkowanego kakao, ale może być klasyczne
- łyżka syropu klonowego
- 100 ml mleka owsianego (ale może być inne ulubione)

Przygotowanie puddingu:

1. Wieczorem wymieszałam wszystkie składniki. Połączone zostawiam na noc w lodówce.

Składniki na owsiankę:

- 1/2 szklanki płatków owsianych
- 1/2 szklanki mleka kokosowego
- ciepła woda
- łyżeczka ekstraktu z wanilii
- łyżka masła orzechowego

Składniki na górę:
- mrożone maliny
- opiekane płatki kokosowe
- granola
kakao

Przygotowanie:

1. Rano namoczyłam płatki owsiane w mleku kokosowym. Dolałam tyle ciepłej wody aby pokryć owies. Po 10 minutach kiedy płatki wchłonęły cały płyn dolałam filiżankę wody i na bardzo, bardzo małym ogniu gotowałam do miękkości.
2. Kiedy płatki były gotowe wymieszałam je z ekstraktem wanilii i masłem orzechowym. 
3. Płatki przełożyłam do miseczki razem z puddingiem chia. Na górę ułożyłam ulubione dodatki. Tym razem były to mrożone maliny, odrobina masła orzechowego, granola i kakao.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz