Zimowa zupa z brukselki i jabłka

Może ta zupa przekona sceptyków brukselki do tego warzywa? Polecam!

Składniki:

- 300 g brukselki
- 1 kwaśne jabłko
- 1 marchewka
- 1 pietruszka
- 1/2 szklanki kaszy jęczmiennej
- 1 ząbek czosnku
- 2 ziarna ziela angielskiego
- 2 liście laurowe
- łyżeczka suszonej natki pietruszki
- 1/2 łyżeczki tymianku
- 1/2 łyżeczki majeranku
- 1/2 łyżeczki lubczyku
- kilka łyżek oleju
- kilka plasterków suszonego jabłka do podania

Przygotowanie:

1. Brukselki umyłam i przekroiłam na pół. 
2. Jabłko, marchewkę i pietruszkę obrałam i pokroiłam w drobną kostkę, a czosnek obrałam i posiekałam.
3. W garnku rozgrzałam olej. Dodałam czosnek, ziele angielskie i liście laurowe. Dusiłam przez minutę. 
4. Wrzuciłam pokrojone warzywa, jabłko, kaszę i zioła. Całość dokładnie wymieszałam i dusiłam na małym ogniu przez 5-8 minut.
5. Wlałam bulion i gotowałam pod przykryciem przez 20-30 minut. Na koniec doprawiłam solą i pieprzem. Podałam z plasterkami suszonego jabłka.

Przepis: "Jadłonomia"


Brak komentarzy

Prześlij komentarz