Bezglutenowy makaron z pieczarkami i szpinakiem

    Makaron, który przygotowuję dla siebie kiedy jestem sama w domu. Tak bardzo jak reszta domowników nie lubi pieczarek, tak bardzo ja je uwielbiam.

    Składniki:

    - penne z zielonego groszku albo inny ulubiony makaron
    - 250 g pieczarek (użyłam brunatnych pieczarek)
    - 3 duże garście szpinaku baby (około 100-150 g) szpinaku
    - cebula
    - duży ząbek czosnku, wyciśniętego przez praskę
    - ser parmezan albo grana padano do podania
    - sól do smaku
    - czarny pieprz do smaku
    - szczypta płatków chili (opcjonalnie)
    - oliwa
Przygotowanie:

1. W osolonej wodzie makaron gotowałam al dente przez 7 minut (należy sprawdzić w instrukcji na opakowaniu czas jego gotowania)
 2. Obrałam cebulę i pokroiłam w piórka, a pieczarki w półplasterki.
3. Na rozgrzaną patelnię wlałam łyżkę oliwy, podsmażyłam przez 3- 5 minut. Dodałam pieczarki i czosnek. Doprawiłam całość solą, pieprzem i smażyłam, co jakiś czas mieszając, 10 minut. 
4. Na koniec dodałam świeży, umyty, osuszony szpinak. Dusiłam przez 2-4 minuty, aż zrobił się miękki.
5. Dodałam ugotowany makaron, doprawiłam chili i wymieszałam. 
6. Przełożyłam na talerz i posypałam startym serem.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz