Cheeseburger z jajkiem sadzonym

      Domowy burger to prosty sposób na smaczny i sycący posiłek
    Składniki na cheeseburgera
     
    - 20-25 dag chudej mielonej wołowiny
    - 1 łyżka musztardy
    - 1/2 łyżki oliwy z oliwek
    - 1 łyżeczka suszonego tymianku (albo posiekanego koperku)
    - sól do smaku
    - pieprz czarny do smaku
    - plasterek Gruyere lub dojrzewającego sera szwajcarski
    - bułka do burgerów

    Jajko sadzone:
     
    -2 plasterki bekonu
    - duże jajko

    Dodatki:

    - sałata lodowa albo rukola
    - pomidor pokrojony na plasterki
    - łyżeczka majonezu
    - musztarda (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Delikatnie mieszając połączyłam wołowinę z musztardą, oliwą, tymiankiem i solą. Uformowałam mięso w kształcie placka. Na patelni do grillowania smażyłam je pod przykryciem, na średnim ogniu, 5-7 minut z każdej strony. Po przewróceniu na drugą stronę położyłam na burgerze plaster sera i czekałam, aż się roztopi.
2. W międzyczasie na drugiej patelni ułożyłam bekon tak, aby pomiędzy plastry weszło jajko. Kiedy bekon się lekko obkurczył wbiłam jajko, zmniejszyłam ogień i smażyłam do czasu, aż białko jajka się ścięło, a żółtko zgęstniało. Trwa ta około 4 minut.
3. Bułkę przekroiłam na pół, opiekłam w tosterze, ale można też włożyć pod rozgrzany grill w piekarniku albo zrumienić na patelni.
4. Dolną połówkę bułki posmarowałam cienko majonezem, ułożyłam sałatę, burgera i jajko sadzone. Doprawiłam świeżo zmielonym pieprzem. Przykryłam drugą połówką bułki, którą wcześniej posmarowałam musztardą.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz