Pikantna zupa pomidorowa z makaronem cieciorkowym


Pełna smaku wegańska zupa, która jest łatwa do zrobienia. Jeśli lubisz ostre potrawy możesz dodać więcej cayenne czy chili, jeśli nie, możesz tę przyprawę pominąć.

Składniki:

- 450 g grubo posiekanych świeżych pomidorów ( około 8 pomidorów)
- 1 mała cebula, grubo posiekana
- 1 szklanka konserwowanych pomidorów w puszce
- 1,5 łyżki oleju słonecznikowego
- 1 łyżeczka kminku
- 3 ziarenka kardamon
- 4 duże ząbki czosnku zmiażdżone
- 1 cm kawałek drobno startego świeżego imbiru
- 1/2 łyżeczki mielonej kurkumy
- 1/8 - 1/4 łyżeczki mielonego cayenne
- 1,5 łyżeczki mielonej kolendry
- 1/2 łyżeczki mielonego garam masala
- 1/2 łyżeczki mielonego czarnego pieprzu
- litr bulionu warzywnego
- 1/2 łyżeczki cukru, opcjonalnie
- 2 łyżki posiekanej kolendry
- makaron cieciorkowy abo inny ulubiony

Przygotowanie:

1. Świeże pomidory, pomidory z puszki i cebulę włożyłam do blendera. Wszystko zmiksowałam.
2. Na patelni podgrzałam olej, dodałam kminek i kardamon, a po chwili czosnek. Chwilę podsmażałam, pilnując aby przyprawy się nie przypaliły, bo będą gorzkie.
3. Dołożyłam puree z pomidorów i cebuli, zmniejszyłam ogień do średniego i gotowałam przez dwie minuty, mieszając tylko tyle, aby uniknąć pryskania sosu na patelni.
4. Dodałam wszystkie pozostałe przyprawy (kurkumę, cayenne, mieloną kolendrę, garam masalę, czarny pieprz) i dokładnie wymieszałam
5. Dolałam bulion, zmniejszyłam gaz i gotowałam na wolnym ogniu przez pięć minut. Na koniec doprawiłam solą i cukrem do smaku.
6. Rozlałam zupę do misek i doprawiłam posiekana kolendrą i czarnuszką.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz