Kakaowy omlet

Osobiście preferuję wytrawne omlety, ale dzisiaj przygotowałam dla syna jego ulubioną wersję czyli na słodko.
Składniki:

- 2 jajka
- łyżka mąki pszennej
- łyżeczka kakao
- łyżeczka cukru/ksylitolu
- łyżeczka masła albo oliwy
- 100 g schłodzonej śmietany kremówki (30%-36%)
- łyżeczka cukru pudru
- owoce (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Jajka, mąkę, kakao i cukier umieściłam w misce i dokładnie wymieszałam.
2. Na patelni rozgrzałam tłuszcz i wylałam na nią jajeczną masę. Smażyłam kilka minut.
3. W międzyczasie do schłodzonego naczynia wlałam zimną śmietanę i ubijałam przez 30 sekund na najniższych obrotach. Zwiększyłam obroty do najwyższych i ubijałam do momentu, aż śmietana stała się sztywna. Pod koniec miksowania dodałam przesiany cukier puder i mieszałam do ich całkowitego połączenia ze śmietaną.
4. Gotowy omlet przełożyłam na talerz i podałam z ubitą śmietaną.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz