Zupa z cukinii z kawałkami kurczaka

Do tej zupy można śmiało wykorzystać resztki pieczonego kurczaka. Lubię ją , 
bo jeśli suszone zioła zamienię na świeże jest wypełniona ich aromatem 
i smakuje nieziemsko. 

Składniki:

- 1 duża cebula, pokrojona w kostkę
- 3 ząbki czosnku, pokrojone w plasterki
- 2-3 łyżki masła ghee albo tradycyjnego 82%
- 2 marchewki, cienko pokrojone w plasterki
- 1 pietruszka, pokrojona w plasterki
- 3-4 ziemniaki pokrojone w kostkę
- 1,2 litra bulionu z kurczaka lub wywaru z warzyw
- 0,5  łyżeczki suszonego oregano 
- 0,5 łyżeczki suszonego tymianku
- 0,5łyżeczki suszonej rozmarynu
- 2 duże cukinie pokrojone w trójkąty lub w kostkę
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
 - około 500 g kurczaka ( pierś z kurczaka albo udka) 
- 3- 4 łyżki śmietany 18% lub 30% (według upodobań)
- garść świeżej posiekanej natki pietruszki 
 
 Dodatkowo do podania: 
 
 - mżawka oliwy z oliwek dobrej jakości z pierwszego tłoczenia
- płatki chili
- tarty parmezan 
 
 
 Przygotowanie: 
 
1. Jeśli używam świeżego kurczaka wkładam go do dużego rondla i zalewam 1,2 litrami wody. 
Doprowadzam do wrzenia,  przykrywam pokrywką i gotuję na wolnym ogniu przez 20 minut 
 lub dłużej jeśli jest taka potrzeba. Jeżeli używam udek z kurczaka smażę je na patelni, aż się 
ze wszystkich stron zarumienią. 
Następnie wyjmuję i odkładam na bok. 
2. W dużym rondlu rozgrzałam łyżkę masła, na małym ogniu smażyłam przez 5 minut cebulę
od czasu do czasu mieszając. Minutę przed końcem smażenia dodałam czosnek.
3. Do rondla dorzuciłam marchewkę, pietruszkę, ziemniaki i suszone zioła. Mieszając smażyłam około 5 minut. 
Wlałam bulion, dodałam kawałki rozdrobnionego kurczaka, doprowadziłam do wrzenia, 
a następnie od razu zmniejszyłam ogień. Na wolnym ogniu przez 12-15  minut gotowałam do czasu, 
aż warzywa zrobiły się miękkie.
4. Po tym czasie dodałam cukinię. Gotowałam 7-8 minut. Zupę zaprawiłam śmietaną, doprawiłam solą, 
pieprzem i rozlałam na talerze. Podałam z posiekaną natką pietruszki i z wybranymi dodatkami.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz