Pesto z naci marchewki

Pesto robiłam już chyba ze wszystkiego co zielone, a to z marchewki jest jednym z moich ulubionych. Używam je jak każde inne pesto, do makaronu albo kanapek.
Składniki:

- natka z jednego dużego pęczku młodej marchewki
- oliwa z oliwek, około 50 ml
- 2-3 ząbki czosnku
- 1/3 szklanki migdałów, ale można śmiało zastąpić je orzechami albo pestkami słonecznika
- sól do smaku


Przygotowanie:

1. Natkę umyłam i osuszyłam.
2. W blenderze umieściłam jedynie liście z natki, zaś twardą łodygę wyrzuciłam.
3. Obrany czosnek z lekko podprażonymi migdałami dodałam do blendera, wlałam oliwę, doprawiłam solą i zmiksowałam na gładką masę. Oliwy dałam tyle aby uzyskać pożądaną gęstość.
4. Gotowe pesto przełożyłam do słoika i schowałam do lodówki. 
 



Brak komentarzy

Prześlij komentarz