Sałatka z komosy ryżowej i fasolki szparagowej

Dzisiaj połączyłam jedne z dwóch ulubionych składników: fasolkę szparagową i komosę ryżową. Efekt wyszedł bardzo smaczny. Jedząc ją stwierdziłam, że następnym razem dodam ugotowane na twardo jajko. Myślę, że będzie ono wisienką na torcie ;-)

Składniki:


- szklanka suchej komosy ryżowej

-  szklanki bulionu warzywnego

- 35 dag - 45 dag fasolki szparagowej

- 1/2 szklanki migdałów albo płatków migdałowych

-  2 łyżki posiekanej dymki ze szczypiorkiem


Składniki na dressing:


- 2 łyżki oliwy z oliwek

-  łyżka octu jabłkowego

- łyżka soku z cytryny

1/2 łyżeczki czosnku w proszku

- sól do smaku

- czarny pieprz pieprz do smaku

- łyżeczka naturalnego, płynnego miodu albo syropu klonowego


Przygotowanie
: 


1. Przed ugotowaniem komosę obficie opłukałam na sitku pod strumieniem zimnej wody. Opłukaną komosę ryżową umieściłam razem z bulionem w średnim rondlu. Doprowadziłam do wrzenia, wymieszałam i pod przykryciem, na wolnym ogniu gotowałam około 15 minut, aż płyn został wchłonięty.

2. Rondel z komosą zdjęłam z ognia i pozostawiłam pod przykryciem, do czasu, aż ziarna wchłonęły całą wodę. Wymieszałam widelcem i przełożyłam komosę do dużej miski. Pozostawiłam do ostygnięcia.

3. Podczas gdy komosa ryżowa się gotowała fasolką szparagową umyłam 
i z obu stron obcięłam końcówki.

Umieściłam

w garnku, zalałam wodą i dodałam łyżeczkę cukru. Kiedy woda się zagotowała wsypałam

łyżkę soli (można mniej) i gotowałam jeszcze 7-10 minut, aż fasolka zrobiła się al dente. Odcedziłam i pozostawiłam do ostygnięcia.

4. Do dużej miski dodałam komosę ryżową, fasolkę szparagową, uprażone na patelni migdały i szczypiorek.

5. W kubku wymieszałam składniki dressingu. Polałam sałatkę,  wymieszałam i podałam.





Brak komentarzy

Prześlij komentarz