Szparagowa fasolka z mięsem mielonym i pomidorami

Fasolka szparagowa i mielone mięso to jedno z ulubionych dań mojej rodziny. Danie jest łatwe do przygotowania, a jego wykonanie zajmuje około 30 minut. Do jego przygotowania mna użyć świeżej zielonej fasoli lub mrożonej.

Można również zrobić z tego danie bezmięsne , wtedy używam pokruszonego twardego lub bardzo twardego tofu, które zastępuje mięso mielone.


Składniki:

    - 500 g fasolki szparagowej

    - 400 g ulubionego mięsa mielonego

    - 400 g obranych ze skóry i pokrojonych w kostkę pomidorów

    - 1 duża cebula

    - 2 ząbki czosnku

    - 2 łyżki oleju

    - łyżeczka suszonej bazylii

    - łyżeczka octu balsamicznego

    - łyżeczka słodkiej papryki

    - pół łyżeczki ostrej papryki

    - szczypta mielonego kminu rzymskiego

    - garść natki pietruszki do posypania

    - sól do smaku

    - świeżo mielony pieprz

    - cukier do smaku

Przygotowanie:

1. Fasolkęszparagową umyłam i z obu stron obcięłam końcówki. Umieściłam w garnku, zalałam wodą i dodałam łyżeczkę cukru. Kiedy woda się zagotowała wsypałam łyżkę soli (można mniej) i gotowałam jeszcze 7-10 minut, aż fasolka zrobiła się al dente. Odcedziłam i pozostawiłam do ostygnięcia.

2. Kiedy fasolka się gotowała cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę albo w piórka. Obrane ząbki czosnku drobno posiekałam.

3. Na patelni rozgrzałam olej i zeszkliłam cebulę. Dodałam mięso mielone, delikatnie posoliłam, pieprzyłam i podsmażyłam, co jakiś czas mieszając, aż mięso zmieniło kolor.

4. Dodałam czosnek i dołożyłam pokrojone pomidory. Przyprawiłam suszoną bazylią, słodką i ostrą papryką. Dodałam odrobinę octu balsamicznego i kuminu. Kiedy sos się zagotował doprawiłam go do smaku. Włożyłam odlaną, ugotowaną fasolkę, wymieszałam i podałam z posiekaną natką pietruszki.

Dodaj podpis



 



Brak komentarzy

Prześlij komentarz