Leczo z batatów i chorizo

Inna odsłona klasycznego leczo. Naszą wiejską, podduszaną kiełbasę zastąpiłam  chorizo i dodałam batata. Smaczne danie, ale mimo wszystko najczęściej wracam do tych dwóch przepisów

    Składniki na 4-5 porcji:


    - 1-2 łyżki oliwy

    - średnia cebula

    - 2-3 ząbki czosnku

    - 200 g kiełbasy chorizo

    - duży batat

    - 2 małe cukinie albo 1 większa

    - łyżeczka suszonego oregano,

    - łyżeczka mielonej słodkiej papryki

    - łyżeczka ostrej papryki

    - łyżeczka kminu rzymskiego

    - szklanka bulionu

    - 1 papryka

    - 3- 4 obrane ze skóry i pokrojone w kostkę pomidory

     

Przygotowanie:

1. W szerokim rondlu rozgrzałam oliwę, dodałam pokrojoną w piórka cebulę oraz posiekany czosnek.

2. Do zeszklonych warzyw dodałam pokrojone w półplasterki chorizo. Całość smażyłam około 3 minut.

3. Dołożyłam obranego i pokrojonego w kostkę batata. Wszystko wymieszałam i smażyłam kolejne 3 minuty.

4. Dodałam pokrojoną w kostkę cukinię, przyprawy, doprawiłam solą i pieprzem. Wlałam bulion. Zagotowałam.

    5. Pokrojoną w kostkę paprykę dołożyłam do leczo delikatnie wymieszałam i gotowałam pod lekko uchyloną pokrywą przez 5 minut. W międzyczasie kilka razy zawartość rondla wymieszałam.

    6. Dodałam pomidory, wymieszałam i dusiłam kolejne 5 minut.

     

    Inspiracja: Kwestia Smaku



Brak komentarzy

Prześlij komentarz