Ciasto cytrynowe z makiem

Yotam Ottolenghi i Helen Goh autorzy tego przepisu mają rację, że ciasto to jest sprawdzonym panaceum na podłe humory, smutki i smuteczki.


Składniki:


- 3 duże jajka

- 225 g drobnego cukru

- 120 ml śmietany kremówki

- 75 g masła pokrojonego w kostkę

- 10 g maku

- drobno otarta skórka z 3 cytryn

- 170 g maki pszennej

- 1,25 łyżeczki proszku do pieczenia

- 0,25 łyżeczki soli


Składniki na glazurę:


- 100 g przesianego cukru pudru

- 2 łyżki soku z cytryny


Przygotowanie:


1. Piekarnik z termoobiegiem rozgrzałam do 160 stopni C (bez termoobiegu 180 stopni C)

2. W misie miksera przez dwie minuty ucierałam jajka z cukrem. Dodałam śmietankę i miksowałam kolejne 2 minuty.

3. W rondelku na małym ogniu stopiłam masło, wrzuciłam skórkę cytrynową, mak i odstawiłam na bok.

4. Do miski przesiałam mąkę, proszek do pieczenia i sól. Wsypałam do masy jajecznej i wymieszałam łopatką. Następnie wlałam masło z dodatkami i ponownie wymieszałam.

5. Ciasto przełożyłam do keksówki i piekłam 50 minut do tzw suchego patyczka.

6. Pod koniec pieczenia ciasta przygotowałam glazurę: w misce zmieszałam trzepaczka przesiany cukier puder z sokiem z cytryny. Polałam ciasto zaraz po wyjęciu z piekarnika. Glazurę rozprowadziłam po całej powierzchni, by wsiąkła, a na wierzchu tworzyła gładka warstwę. Odstawiłam na pól godziny do przestygnięcia. Wyjęłam z formy, poczekałam, aż ciasto ostygnie do temperatury pokojowej i wtedy je podałam.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz